• Please Activate WPML Plugin
  • Gyakran ismételt kérdések

    Ha olyan kérdésed van, amire nem találod a választ, írj bátran!

    Természetesen a masszőrként nem diagnosztizálhatok. Azonban alapvető fontosságú az első kezelést megelőző alapos tájékozódás, és fizikális vizsgálatokat egyaránt. Mindez egy könnyed beszélgetés (kikérdezés) a Te szokásaidról, életmódodról. A masszázst ezután kezdjük.

    • gyulladásos betegségek
    • fertőző betegségek
    • láz
    • csonttörés, égés, ficam, trauma
    • epilepszia
    • TBC
    • ittas/drogos állapot
    • bőrelváltozások
    • rosszindulató daganat
    • terhesség első 3, illetve utolsó 3 hónapja
    • menstruáció legerősebb napjai
    • elzáródásos érbetegségek
    • kezeletlen szívritmuszavar
    • előrehaladott csontritkulás
    • kezeletlen magas vérnyomás
    • Biomechanikai hatások – Mechanikai nyomás a szövetekre
      • Megszünteti a szövetek összetapadását
      • Megszünteti az izmok és a fascia hipertónusságát
      • Növeli az ízület mozgástartományát
      • Csökkenti a myofasciális merevséget
      • Nyújtja és felrepeszti a kóros hegszövetet
    • Fiziológiai hatások – A szövetek és a szervek átalakulásának megkönnyítése
      • Aktiválja a vér- és a nyirokkeringést, drenázshatású
      • Fokozza a vizeletkiválasztást és a vese szűrő funkcióját, így távoznak az anyagcseremelléktermékek
      • Növeli a paraszimpatikus idegrendszer aktivitását
      • Ellazít és kellemes közérzetet teremt
    • Neurológiai hatások – Reflexek stimulálása
      • Csökkenti a neuromuszkuláris ingerlékenységet
      • Csökkenti az izomfeszülést és a görcsöket
      • Csökkenti a fájdalomérzetet
    • Pszichoemocionális hatások – A test-elme tudatosság fokozása
      • Ellazít és pihentető érzést kelt
      • Csökkenti a szorongás szintjét
      • A mozdulatok hozzájárulnak a mozgáskép helyreállításához egy sérülés után
      • Felfrissít

    A legtöbb masszőrnél különböző testrészre szólnak a szolgáltatások. Van thai talpmasszázs és mézes hátmasszázs is, de neked minkettő fáj. Melyiket választod? A válasz az, hogy nem vagy köteles választani. Az hogy hol a probléma, a szakember dolga megtalálni, neked csak annyit kell eldöntened, hogy 1 vagy 1,5 órát szánsz az egészségedre. Az időbe belefér mindkettő. Csak foglalj, és a többit megbeszéljük személyesen.

    Röviden? NEM, de mégsem mindegy milyet teszünk fel. Bár nem mindenki hajlamos a placebo hatásra, az a tapasztalatom, hogy többségre mégis hat. Ha a futócipőd színe neked se mindegy, akkor ez sem lesz az. Egy-két masszőr szabályt leszámítva (pl.: gyulladt területre pirosat nem teszünk), igenis számít. Egész egyszerűen, azért mert olyan dolgokat szeretünk viselni, ami tetszik. Ez egyébként a legjobban a gyerekeken figyelhető meg.

    Svédmasszázs:

    A legelterjedtebb nyugati masszázsfajta. Egy jól végzett svédmasszázs után felszabadultnak érzed magad. Általában azok igénylik, akik hátfájással, derékfájással küszködnek, esetleg lazítani szeretnének, mert nagyon stresszes a munkájuk. A simító, dörzsölő,rezegtető és gyúró mozdulatok felfrissítik a szervezetet. A svédmasszázs csökkenti a fájdalmat (pl. stresszes fejfájást), felgyorsítja a sérülések utáni felépülést, megakadályozza a nem használt izmok sorvadását, enyhíti az álmatlanságot, fokozza az éberséget, de mindenek előtt elősegíti a relaxációt és csökkenti a stressz hatását. A frissítő masszázs során aromaterápiát is szokás alkalmazni.

    Sportmasszázs:

    Nyugati hagyományokon alapuló masszázstechnika. A technikája nagyban hasonlít a svédmasszázshoz, de egy jóval intenzívebb, erősebb és mélyizomzatra is kiható formája.

    A rendszeresen végzett sportmasszázs a fizikai kondíció javításának kiváló módja. Célja többféle lehet, attól függően, hogy sportolás előtt, vagy után veszed igénybe.

    A sporttevékenységek előtti sportmasszázs lényege, hogy a feszülő, letapadt, merev, görcsös izmokat felszabadítsuk, ezáltal azok rugalmasak, ellenállóbbak, terhelhetőbbek lesznek. Az intenzív masszázs felkészít a testmozgásra, hatására jelentősen növekszik izomzatunk teljesítménye, és csökkennek a sérülések esélyei.

    A sporttevékenység utáni sportmasszázs célja a regenerálás, amely két fő szakaszból áll: Közvetlenül az izmok terhelése után végzett kezelés célja, hogy a megterhelt szövetekből a salakanyagok mielőbb eltávozzanak. Ajánlott ilyenkor nagyobb mennyiségű folyadékot fogyasztanunk. A felgyülemlett tejsav eltávolításával elkerülhetjük az izomlázat. Majd az ezt követő (pl. edzések közötti) masszázsok jelentősége, hogy az izmaink regenerálódjanak, és a megfelelő izomtónusunk visszaálljon.

    Gyógymasszázs:

    A gyógymasszázst leginkább kiegészítő kezelésnek rendelik. Minden esetben orvos rendeli el terápiás céllal. Svédmasszázs fogásokkal helyileg és reflexes távolhatás révén is javítja a vérkeringést, csillapítja a fájdalmat. A simítás, a gyúrás bizonyos fogásai, a vibráció és a végtag kirázása izomlazító, a gyúrás más formái: a dörzsölés és az ütögetés inkább izomtonizáló hatásúak. Több formája létezik: szegment masszázs, kötőszöveti masszázs, perioszteális masszázs, nyirokmasszázs.

    Szigorú időbeosztás miatt sajnos a késési idő levonásra kerül a kezelés időtartamából. Késés esetén is a szolgáltatás teljes összege kifizetendő. Kérlek a késésről minél előbb tájékoztass valamilyen módon. (email, telefon, SMS, facebook, instagram, stb…)

    Ha valamilyen okból kifolyólag nem tudsz megjelenni a lefoglalt időpontban, kérlek, értesíts minél előbb, bármilyen felületen (email, telefon, SMS, facebook, instagram, stb…). Legkésőbb 24 órával a kezelés kezdete előtt illik bejelenteni a lemondást, hogy elegendő idő legyen az időpont újraértékesítésére.  Természetesen az extrém helyzetek kivételt képeznek (pl. baleset, stb…). Gondolj bele, lehet, hogy valakinek pont erre az időpontra lenne szüksége a pihenésre és a regenerációra.

    Az egyik leggyakoribb kérdés, amit megkapok a munkám során, hogy ez tök jó volt, de milyen gyakran lenne érdemes visszajárni? Erre diplomatikusan csak annyit tudnék mondani, hogy minél sűrűbben, de inkább számszerűsítem a személyes tapasztalataimat. Izomzatilag kb. 80-100 kilométerenként igényel egy nagyobb átgyúrást a test. Persze az se mindegy, hogy ez résztávozásból vagy kocogásból jött össze, de egy kiindulási alapot remélem ad mindenkinek, aki ezen gondolkodik.

    Nem járok masszőrhöz, mert rendszeresen hengerezek és nyújtok. Ez király és valószínűleg kevésbé is vagy sérülékeny ettől, de akkor sem ugyan az. Ha egy szóval kellene meggyőznöm téged, hogy miért kivételes a masszázs, akkor azt mondanám, hogy azért mert ott passzív vagy. Összehasonlíthatnánk bármilyen más kezeléssel, úgyis az jönne ki, hogy a többinél aktív izommunkára van szükséged. Néha engedd el magad és bízd rá a pihenésedet egy szakemberre.

    Lefogadom te is gondoltál már rá, hogy milyen jó lehet közvetlenül verseny után masszíroztatni. Sajnos azt kell mondjam hogy nem minden esetben esik jól. Egy átlagosan megfutott verseny után mindenképp kijönnek a pozitív hatásai, de egy PB-re futott 1:24:00-s félmaraton vagy egy 100km-s ultra után hatásosabbnak érzem, ha egyszerűen csak nyugalomba helyezed magadat, esetleg felpolcolod a lábaidat vagy jeges fürdőzöl, és csak 1-2 nap múlva látogatsz el egy masszőrhöz. Egy extrém terhelés tud olyan károkat okozni az izomzatban, amit nem célszerű még jobban szétgyúrni.